Guild Wars 2

Nástupce prvního dílu MMORPG, Guild Wars 2 se bude snažit pokořit svou původní hru z roku 2005. Ta vtrhla na trh s doslova kacířskou ideou: hraní áčkového MMORPG bez placení jakýkoliv měsíčních poplatků. To, co se zdálo tehdy absurdní se nyní zdá jako skvělý nápad, který se uplatnil. Guild Wars tak dokázaly přiklákat statisíce hráčů, ať už hardcore nebo těch „obyčejných“. Do dneška se prodalo neuvěřitelných 6,5 miliónů kopií této hry včetně datadisků.

V klasických MMORPG existují už dříve stanovená „pravidla“. Téměř ve všech jsou tři „nejdůležitější role“, které je nutno zaplnit – Healer, tank a DPS (hráč se silnými útoky). Pokud chcete hrát společně s ostatními, nezbyde vám nic jiného, než svou postavu vypracovat postupem času až na jednu z těchto možností a držet se jen a pouze té jedné. Pokud jste například healer, bude se od vás očekávat že po celou dobu procházení dungeonu budete léčit ostatní a nic jiného dělat nebudete. Tento model hraní je v MMO hrách už od jejich vzniku a pouze pár her se mu dokázalo vzepřít. A co ArenaNet? Pokusí se o to také? ANO!

Každý znak je univerzální, takže je na vás poznat, co ostatní hráči dělají, jaká je situace a reagovat na ni. Vývojáři stále chtějí hráči nabídnout tradiční systém tankování a léčení svých spolubojovníků, jen bude chybět klasický healovací class, který by byl určený převážně na léčení jako byk monk v 1. díle. Velkou změnou je, že každý hráč se bude muset adaptovat na situaci, ve které se nachází.

guild-wars-2-1

Je to všechno o flexibilitě. Skupiny budou i nadále potřebovat někoho, kdo na sebe upoutá pozornost nepřátel a ostatním tak uvolní ruce, ale proč by měla být role hráče „uzamčena“ jen do jedné činnosti? Proč nemůže charr držící zbraň jednoduše vytáhnout palcát a zachránit přátele, které vidí před sebou v nebezpečí. To samé o sylvari a jejich kouzlech.

Na rozdíl od původní hry, kde si hráči mohou vybrat dovednosti z masivní škály schopnosti, které máte na svém baru v GW2 jsou nyní určeny ve své třídě a zbraně máte vybavené. Bojovník, který je vybaven štítem bude vidět dvě tankovací schopnosti, které se objeví na jeho baru, například když je vybaven žezlem v jeho hlavním ruce, bude se mít tři další dovednosti k omráčení a zaútočit na své protivníky. To je velice užitečná vlastnost. Každý hráč bude mít 10 dovednosti na liště. První tři určí, co je v jejich hlavní straně, další dvě určuje, co má váš charakter momentálně v ruce. (Obouruční zbraň bude určovat všech pět), a posledních pět dovedností bude zvoleno hráčem do kategorií: sebeléčení dovednost, tři utility dovednosti, a jedna elitní dovednost, která je velmi silná, ale má za sebou dlouhou cooldown .

guild-wars-2-2

Zbraň omezení budou následovat logika zdravého rozumu Elementalisté se nemohou vybavit štíty a různé třídy budou využívat stejný typ zbraně odlišným způsobem. Například warriora i rangera můžete vybavit lukem. Zatímco warrior bude luk používat jen se základními omezenými schopnostmi, tak ranger bude luk využívat elegantně a efektivně a na mnohem větší vzdálenost.

Mimo boj mohou hráči kombinovat zbraně a jejich nastavení co hrdlo ráčí, ale před odchodem do bitvy, budou muset vybrat dvě sady zbraní, které budete moci přepínat mezi volně během boje. Jedinou výjimkou jsou Elementalisté, kteří nemohou vyměnit zbraně během boje, ale stejný výsledek tím, že vymění mezi jeho čtyři zasvěcení (oheň, země, voda a vzduch).

Eric Flannum naznačuje, že hra je velmi zábavná, i když se momentálně nedaří když bojujete s bossem a jste tank, musíte na bosse neustále řvát, abyste upoutali jeho pozornost na vás. Zaměřujeme se na to, aby ve hře bylo maximální využití vizuální komunikace a minimální nutností používat chat. Takže jen pouhým sledováním vašich spolubojovníků zjistíte, co se právě děje. Takže vždy vidíte ten chaos v bitvě a vaše komunikace je efektivnější.